Jak dobrać oświetlenie przemysłowe na halę produkcyjną?

Jak dobrać oświetlenie przemysłowe na halę produkcyjną?

Planując budowę hali przemysłowej, jej nie odłączonym elementem jest dobrze dobrane oświetlenie. Pełni ono kluczową rolę dla pracowników, którzy w jego blasku spędzą godziny wykonując zlecone im zadania. Dla ich własnego komfortu, warto zatroszczyć się o jak najlepsze warunki pracy. Lektura tego tekstu pozwoli ci zyskać kompleksową wiedzę na temat tego, jak powinno wyglądać oświetlenie. Zapoznaj się z naszym artykułem.

Oświetlenie przemysłowe LED jako nowoczesna technologia

Odpowiednio dobrane oświetlenie przemysłowe to, bez dwóch zdań, jeden z najważniejszych elementów dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Rodzaj użytego źródła światła ma ogromny wpływ na komfort pracy. Ale nie tylko. Od tego, z jakich źródeł będziesz korzystać, uzależnione będą również wydatki.

Wraz z rozwojem technologii zaczęły powstawać coraz nowsze rodzaje oświetlenia przemysłowego. Obecnie przyjmuje się, że najlepszym rozwiązaniem jest technologia LED. Jest ona niezwykle szczelna, długo żywotna i energooszczędna. Wykorzystywane jeszcze do niedawna lampy wykładowcze, pomimo niskich kosztów eksploatacji, miały wiele wad. Korzystały z niebezpiecznych i szkodliwych substancji, były niezwykle wrażliwe na zmiany napięcia. Dodatkowo, emitowały ogromne ilości ciepła.

Dziś technologia LED wykorzystywana jest na szeroką skalę. Można śmiało powiedzieć, że jest to najbardziej popularne oświetlenie przemysłowe. Postęp w rozwoju technologii pozwolił stworzyć w pełni dostosowane do potrzeb rynkowych rozwiązania, które oferują duże możliwości personalizacji. Na rynku znaleźć można wiele rodzajów świateł LED. Które z nich wybrać? Czym się kierować? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w dalszej części testu.

Czym się kierować wybierając oświetlenie przemysłowe LED?

Istnieje kilka kryteriów, którymi powinieneś kierować się wybierając oświetlenie przemysłowe LED. Oto najważniejsze z nich:

  • Skuteczność oświetlenia przemysłowego — wskazuje, jak skuteczny promień światła może wygenerować zużywając jeden wat energii.

  • Czas rozruchu — ile czasu potrzebuje lampa by uzyskać pełną moc.

  • Żywotność — ile czasu może pracować oświetlenie przy zachowaniu optymalnego poziomu naświetlenia przestrzeni.

  • Barwa — ciepła, zimna lub naturalna — powinna być dostosowana do miejsca działania.

Jakie są rodzaje oświetlenia przemysłowego?

Podstawowym rodzajem oświetlenia przemysłowego są lampy hermetyczne, czyli takie, które są odporne na pył, płyny oraz uszkodzenia mechaniczne. W praktyce spotkać można się również z reflektorami zewnętrznymi, które, pomimo złych warunków atmosferycznych, umożliwia komfortową pracę.

Najbardziej polecanym przez specjalistów w branży rozwiązaniem są lampy liniowe. Doskonale sprawdzają się do oświetlania dużych powierzchni takich, jak hale produkcyjne. Umożliwiają pełną regulacje kąta padania promieni, co pozwala w pełni dopasować ich działanie do potrzeb.

Ostatnim trendem w oświetleniu przemysłowym są inteligentne lampy. Niejednokrotnie wyposażone w czujniku ruchu, pozwalają na dopasowanie mocy promieni do pory dnia. Jest to rozwiązanie szczególnie polecane dla przedsiębiorców, którzy chcą zaoszczędzić dodatkowe pieniądze dzięki nowej, często droższej, technologii.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.