Jaki mikser audio kupić do domu? Wybieramy model DJ-ski

Jaki mikser audio kupić do domu? Wybieramy model DJ-ski

Dla DJ-a dobry mikser to podstawowe narzędzie pracy. Oczywiście, ceny tych urządzeń potrafią przyprawić o zawrót głowy. Zwłaszcza jeśli chcesz tylko kupić sprzęt, na którym będziesz mógł poćwiczyć w domowym zaciszu. W tym tekście postaramy się przedstawić ci miksery, które będą zarówno przyjazne dla twojego portfela jak i dla twojego przyszłego rozwoju. Sprawdź nasz tekst i dowiedz się, z jakim sprzętem najlepiej szlifować umiejętności miksowania.

Mikser audio – co to jest?

Mikser audio to złożone urządzenie stworzone w celu przyjmowania i wzmacniania wchodzących do niego sygnałów. Za jego pomocą można dokonywać również korekcji audio, jeśli oczywiście jest on wyposażony w taką funkcjonalność. Na rynku spotkać można się z dwoma rodzajami mikserów audio: estradowymi i DJ-skimi. Główna różnica między nimi polega na ilości kanałów (interesujące nas modele będą miały rzadko kiedy więcej niż 4), wyglądzie i funkcjonalności modelu.

Miksery audio dla DJ-ów to urządzenia posiadające określoną ilość wyjść i wejść, do których możemy podłączyć różnorakie źródła dźwięku (odtwarzacze, gramofony). Dzięki ich pracy możemy połączyć wchodzące sygnały w jeden, który wypuścimy np. na głośniki. Dzięki podziałowi na kanały możliwa jest manipulacja parametrami dźwięku, osobno na każdym z nich. Zazwyczaj miksery audio nie pozwalają na tego typu operacje, głównie ze względu na fakt, że posiadają tylko jedno wejście sygnałowe, a nie kilka. Dzięki tym funkcjonalnościom miksery DJ-skie pozwala na płynne przechodzenie z jednego utworu do drugiego i ich łączenie.

Na co zwrócić uwagę, wybierając mikser audio dla DJ-a?

W szerokiej ofercie mikserów można łatwo się pogubić. Producenci oferują obecnie bardzo wiele modeli, których funkcjonalność nie będzie ci przydatna. Oto najważniejsze parametry, na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze miksera audio do domu.

Ilość kanałów

Pierwszym parametrem, który powinieneś wziąć pod uwagę, jest ilość kanałów. Jeśli planujesz miksowanie z więcej niż dwóch odtwarzaczy lub gramofonów na raz, powinieneś zwrócić swoje oczy ku modelom 4 kanałowym. Jeśli jesteś początkującym DJ-em, spokojnie wystarczą ci dwa. Jest to minimalna ilość potrzebna do rozpoczęcia zabawy, a trzecie źródło dźwięku wchodzące do miksera audio jeszcze długo będzie dla ciebie problematyczną kwestią.

Funkcjonalność

W zależności od tego, jakiego rodzaju muzykę chcesz miksować, będziesz mieć różne wymagania co do funkcjonalności miksera audio. Zastanów się, które funkcje przydadzą ci się najbardziej i podejmij wybór. Oto lista najważniejszych z nich:

  • efektor - pozwala wprowadzić do miksu dodatkowe efekty,

  • sekcja mikrofonu - jeśli planujesz używać mikrofonu podczas miksowania,

  • czterostopniowy equalizer - większość mikserów wyposażona jest w trzystopniową korekcję dźwięku. Niektóre urządzenia oferują jeszcze jeden stopnień, co dla niektórych artystów ma spore znacznie. Najczęściej spotykane rozwiązanie w mikserach marki Allen&Heath.

Propozycje mikserów audio

Jaki mikser audio wybrać? Tak jak wspominaliśmy, wszystko zależy od twoich oczekiwań. Przygotowaliśmy jednak krótką listę modeli, których zakup możesz rozważyć. Pierwsze dwa z nich to miksery audio posiadające 2 kanały, kolejna to profesjonalne urządzenia 4-kanałowe. Oto najciekawsze z nich:

  • Allen&Heath Xone 23c,

  • Pioneer DJM-450,

  • Allen&Heath Xone 92,

  • Pioneer DJM 900 Nsx2.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.